Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2023

Η «ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» απαντάει επί της ουσίας των προγραμμάτων των άλλων συνδυασμών…


Διαβάσαμε τα προγράμματα του κυρίου Τσίρκα, του κυρίου Παπουτσή και του κυρίου Αχλάδη και μπήκαμε στον πειρασμό να κάνουμε ορισμένες παρατηρήσεις, παίρνοντας υπόψη ότι και οι τρεις υποψήφιοι δήμαρχοι δεν είναι σημερινοί. Είναι χθεσινοί και προχθεσινοί, διοίκησαν είτε πήραν μέρος στις διοικήσεις, άρα είναι συνυπεύθυνοι, ο καθένας με την αναλογία που του πρέπει, για χρόνια άλυτα και συνεχώς οξυμμένα τοπικά λαϊκά προβλήματα. Είναι συνυπεύθυνοι για ό,τι προτείνουν ότι θα κάνουν, έχουν κοινή γραμμή πλεύσης, από τώρα δηλαδή προετοιμάζεται το έδαφος για κοινές αποφάσεις σε βάρος των λαϊκών αναγκών και των δικαιωμάτων.

 

ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΤΣΙΡΚΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ “ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΑΞΙΣ”.

 

Ο κ. Τσίρκας και οι άλλοι υποψήφιοι, εκτός της «Λαϊκής Συσπείρωσης», έχουν αποδεχθεί το ρόλο που τους αναθέτει το κράτος ως θεσμού που έχει αναγορευθεί σε τμήμα του κρατικού μηχανισμού, να προωθεί, δηλαδή, την αντιλαϊκή πολιτική, την υπηρέτηση του καπιταλιστικού κέρδους, που είναι ο αντίποδας για έργα και μέτρα υπέρ των αναγκών και των δικαιωμάτων της πλειοψηφίας των δημοτών.

Από τα πιο βασικά προβλήματα είναι ότι ο υποψήφιος δήμαρχος και το επιτελείο του διαχωρίζουν σκοπίμως, τεχνητά τον άνθρωπο δημότη, από τον άνθρωπο εργαζόμενο, συνταξιούχο κλπ. Έτσι, προσφεύγει σε ένα κατάλογο υποσχέσεων που δεν είναι ιεραρχημένες με βάση τις λαϊκές ανάγκες, αλλά με βάση τα συμφέροντα των ιδιωτικών επιχειρήσεων, ιδιαίτερα αυτών που θα αναλάβουν τα έργα με κριτήριο πόσο και πως θα κερδίσουν.

Με βάση κυβερνητικούς νόμους, οι επιχειρηματίες που αναλαμβάνουν ένα τοπικό έργο, είναι «Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει». Οι ίδιοι σχεδιάζουν, εκπονούν και ελέγχονται για το σχέδιο των έργων. Ο τυπικά προβλεπόμενος έλεγχος γίνεται «μετά της εορτής», αφού τελειώσει το έργο. Άρα, λαϊκός έλεγχος για το ποιοι επιχειρούν, αν εφαρμόζουν νόμους έτσι ώστε τα έργα να είναι ασφαλή κλπ., δεν προβλέπεται ούτε στα χαρτιά, άρα ο δήμαρχος λύνει και δένει στην πράξη, σε αγαστή συνεργασία με τους επιχειρηματίες.

Δεν υποστηρίζει, δεν βάζει τίποτε στο πρόγραμμα του, ούτε ίχνος, έστω, τυπικής  αντίθεσης στο απολύτως συντηρητικό πλαίσιο των Δήμων και των Περιφερειών, άρα  κρατά τους ψηφοφόρους σε επιμελημένη, σκόπιμη άγνοια.

Δεν γίνεται καμία αναφορά, πολύ περισσότερο δεν δίνεται καμία υπόσχεση, για την βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων στο Δήμο Μαραθώνα,  που με νόμο έχουν κατοχυρωθεί, στα πλαίσια βέβαια της γενικότερης αντεργατικής πολιτικής. Καμία κουβέντα για το αν θα υπερασπιστεί τους δημότες, τις λαϊκές οικογένειες, από κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών, κίνδυνο πλειστηριασμών, από ελαστικές και προσωρινές  σχέσεις εργασίας των δημοτικών  υπαλλήλων (εποχικοί ,ωφελούμενοι).

Δεν διεκδικεί τίποτε για να αντιμετωπίσει την υποστελέχωση των υπηρεσιών του δήμου. Έτσι, βάζουν από την πόρτα πια ιδιώτες, όπως λογιστικά γραφεία, για τη μισθοδοσία των υπαλλήλων, τεχνικά γραφεία για μελέτες, εργολάβους ακόμα και για το πιο μικρό μερεμέτι.

 

Δεν αναφέρεται αν και πώς ο δήμος αξιοποιεί τα προσόντα των υπαλλήλων, που έχουν επιστημονικές γνώσεις και πτυχία που αφορούν έργα του δήμου, αν χρειάζεται, και χρειάζεται κατά τη γνώμη μας, η αύξηση του επιστημονικού προσωπικού για την επιτέλεση των διάφορων τοπικών έργων, ώστε να φύγει από τη μέση η αύξηση του κόστους που επιβάλλουν οι επιχειρηματίες με τα γραφεία μελετών τους,  το οποίο με άμεσο ή έμμεσο τρόπο μετακυλίεται στο λαό. Επίσης, υπάρχει ανάγκη για συνολική αύξηση του εργατοτεχνικού προσωπικού και των άλλων υπαλλήλων.

Στο πρόγραμμά του δίνει έναν κατάλογο τοπικών έργων (που ακόμα κι αυτά παρουσιάζονται καθ’ υπερβολή, έργα βιτρίνας και χωρίς ουσία και υποδομές). Ορισμένα από τα έργα  μπαίνουν κάθε 4 χρόνια ότι θα γίνουν  και ακόμα εκκρεμούν.

Η ψηφιοποίηση είναι ωφέλιμη για το λαό, στο βαθμό που συνδέεται με σωστή ιεράρχηση έργων για τις ανάγκες του, αυξάνει τον προσωπικό ελεύθερο χρόνο, δεν χρησιμοποιείται για την μείωση του εργατοϋπαλληλικού προσωπικού, στην συγκέντρωση στοιχείων για καταστολή των αγώνων. Aρκετά πια με την προπαγάνδα της νέας ψηφιακής «εποχής», όταν την ίδια ώρα καιγόμαστε, πλημμυρίζουμε, είμαστε στο έλεος της λειψής αντισεισμικής θωράκισης, των απολύσεων, της ακρίβειας.

Αντίθετα, κάθε πρόοδος στην τεχνολογία πρέπει να οδηγεί στη μείωση του ημερήσιου χρόνου εργασίας, να λειτουργεί υπέρ της αύξησης του ελεύθερου χρόνου. Οι ηλεκτρονικές πληρωμές διευκολύνουν την εξυπηρέτηση, αλλά δεν λύνουν το πρόβλημα όταν ο δημότης, η  λαϊκή οικογένεια δεν μπορεί να καταβάλλει τα αυξανόμενα ποσά των λογαριασμών τους.

Το πρόγραμμα Τσίρκα αναφέρεται σε ρεαλιστικό και σταθερό όραμα ανάπτυξης και προόδου για ολόκληρο το δήμο και προσθέτει ότι επιδιώκει μια λειτουργική και ανθρώπινη πόλη.

Καμία πόλη, ακόμα και αν γίνουν μερικά έργα βιτρίνας ή έργα αναγκαία, αλλά με κόστος που θα πέσει στις πλάτες του λαού τοπικά, δεν θα γίνει ανθρώπινη όταν:

Ένα μεγάλο μέρος των κατοίκων της υποφέρει από μισθούς φτώχειας και συντάξεις ουσιαστικά πείνας, από τη ληστεία των φόρων, τον κίνδυνο πλειστηριασμών, είτε λόγω χρέους του σπιτιού, είτε λόγω μαγαζιού, κινδυνεύει από πυρκαγιές, πλημμύρες και σεισμούς, από τα χάλια του ΕΣΥ, από τις εξοντωτικές εργασιακές σχέσεις, από προβλήματα υγείας και παιδείας, προβλήματα αβεβαιότητας κλπ.

Εμείς στοχεύουμε να αναδειχθούν δήμαρχοι και δημοτικά συμβούλια που παλεύουν για έργα που ωφελούν το λαό, χωρίς να επιβαρύνεται, αντιπαλεύουν κυβερνητικές αντιλαϊκές πολιτικές, υποστηρίζουν τα εργατικά, λαϊκά αιτήματα, στηρίζουν και οργανώνουν λαϊκές κινητοποιήσεις κλπ.

Οι δημότες, γυναίκες και άνδρες, είναι εργάτες, υπάλληλοι, αυτοαπασχολούμενοι, μικροί επιχειρηματίες, μικροί αγρότες, συνταξιούχοι, για τους οποίους τα προβλήματα ζωής και περιβάλλοντος έχουν οξυνθεί πολύ.

Αποτελεί πρόκληση, σε σχέση με τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες, στον τόπο κατοικίας η χρήση του όρου Βόρεια Ριβιέρα. Αυτό που αποκαλεί Ριβιέρα, είναι τόπος δράσης και αναψυχής μεγάλων επιχειρηματικών συγκροτημάτων, της πλουτοκρατίας, με δράσης για λίγους, δίπλα ή λίγο μακρύτερα από γειτονιές με ανθρώπους που η ζωή τους καθημερινά χειροτερεύει.

 

 

ΟΤΑΝ ΟΙ ΤΟΠΙΚΕΣ ΛΑΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΤΟΥ ΠΡΟΚΡΟΥΣΤΗ, ΔΗΛΑΔΗ, ΤΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ

 

 

Ο κ. Τσίρκας και οι συν αυτώ, ξέρουν ότι κριτήριο για να δοθεί χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ ή το ταμείο Ανάκαμψης (σε αυτό έχουν ενταχθεί και τα χρήματα του ΕΣΠΑ), είναι να έχουν μειωμένο κόστος, έτσι αποδεικνύονται ανίκανοι να αποτρέψουν πλημμύρες, πυρκαγιές, αλλά και τις συνέπειες πανδημιών κλπ.

Η ΘΕΣΣΑΛΙΑ είναι η απόδειξη, τα ΤΕΜΠΗ, το ΜΑΤΙ, η ΜΑΝΔΡΑ, κ.ά.

Προσθέτουμε, για να μην ξεχνιέται, ότι το ΕΣΠΑ, το ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ, έχουν γεμίσει χρήμα από τον ιδρώτα και τους φόρους που ξεζουμίζουν τους λαούς των κρατών - μελών της ΕΕ. Μαζί και τα τεράστια εξοπλιστικά προγράμματα, που δεν έχουν σχέση με τις αμυντικές ανάγκες της χώρας, υπηρετούν τον ιμπεριαλιστικό ανταγωνισμό και πόλεμο.

Κριτήριο για το ποια έργα χρηματοδοτούνται, ποια δηλαδή είναι επιλέξιμα, είναι αν μια περιοχή ή ένα τμήμα της κατοικείται από εύπορες οικογένειες και όχι λαϊκές, κριτήριο είναι αν σ΄ αυτές τις εκτάσεις υπάρχουν ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα. Έργα τοπικά για το λαό δεν είναι επιλέξιμα.

Η πείρα της περιοχής με τις πυρκαγιές, αλλά και η πείρα γενικότερα, δείχνει ότι τα έργα που χρειάζονται στην περιοχή και του δήμου, ως μέρος γενικότερων υπερτοπικών έργων, πρέπει να αφορούν έργα πρόληψης φυσικών καταστροφών που καταστρέφουν κατοικίες, γη και απειλο
ύν ζωές, και όχι γενικά έργα περί κλιματικής αφύπνισης, γιατί η αφύπνιση δε λύνει προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί σε όλη τη διάρκεια του 20ου αιώνα. Έργα για λαϊκή στέγη,  λαϊκές κατασκηνώσεις κλπ. Τα προβλεπόμενα  έργα πρόληψης δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν χρόνια προβλήματα συσσωρευμένα σε βάρος της γης και του περιβάλλοντος, των δασών, των παραλιών κλπ είναι μπαλώματα.

Αφύπνιση σημαίνει έργα πρόληψης και μέτρα κατά της ληστείας της γης, της φύσης, που γίνεται όλο τον 20ο αιώνα και ως σήμερα, από τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους.

 

ΤΙ ΑΦΗΝΕΙ ΕΞΩ Ο Κ. ΤΣΙΡΚΑΣ...

 

Το νοσοκομείο της Αν. Αττικής, επίσης την πλήρη ενίσχυση, με βάση τις σύγχρονες απαιτήσεις, του Κέντρου Υγείας.

Δεν λέει κουβέντα για το άθλιο ρυμοτομικό σχέδιο στο Μάτι, βολεύει την απουσία του στο κρίσιμο αυτό ζήτημα με μια υπόσχεση για χρηματοδότηση 20.000.000 ευρώ για ανάπλαση πυρόπληκτων περιοχών. Δεν λέει τίποτε για το Ζούμπερι, που εγκυμονεί να γίνει  ένα ακόμα χειρότερο Μάτι.

Ψελλίζει κάτι για τα ρέματα, κρύβει όμως τι έργα πρέπει να γίνουν, τι επιπτώσεις μπορεί να φέρουν στην λαϊκή κατοικία. Γιατί ρέματα υπάρχουν και στο Μάτι και στη Νέα Μάκρη. Δεν λέει τίποτε για τις κατασκηνώσεις που έχουν περάσει στην αρμοδιότητά του.

Για το Γραμματικό επαίρεται ότι σταμάτησε τη χρήση του ως ΟΕΔΑ/ΧΥΤΥ, ξέχασε όμως να αναφέρει τις τοπικές λαϊκές κινητοποιήσεις που έγιναν και τις οποίες, στην καλύτερη περίπτωση, ο δήμαρχος πήγαινε να παρακολουθήσει, ενώ δεν έκανε τίποτε με δική του πρωτοβουλία, ώστε να κινητοποιήσει το σύνολο των κατοίκων. Το κυριότερο, δεν λέει ποια είναι η θέση του για την αλλαγή χρήσης γης.

Δεν αναφέρει τίποτα για την μετεγκατάσταση του υποσταθμού του ΑΔΜΗΕ έξω από οποιονδήποτε οικιστικό ιστό, σε σημείο που να μην υπάρχουν περιβαλλοντικές και υγειονομικές επιπτώσεις για τους κατοίκους.

Εδώ και χρόνια έχει αποφασιστεί η διεύρυνση δρόμων, που με βάση το παλαιό σχέδιο ήταν στενοί και σήμερα, που η μόνιμη κατοικία έχει πολλαπλασιαστεί με συνέπεια και το παρκάρισμα των ΙΧ στο δρόμο, οι κάτοικοι που πρέπει να συνεισφέρουν ένα κομμάτι από τη γη τους για την διεύρυνση, έχουν καταθέσει στο δήμο και χρήματα, δηλαδή και δίνουν κομμάτι γης και πληρώνουν, όμως στη μεγάλη πλειοψηφία η διεύρυνση δεν έγινε.

Δεν υιοθετεί λαϊκά αιτήματα, δεν παίρνει θέση π.χ. για κρατική συγκοινωνία, κατάργηση των ιδιωτών κλπ.

Αναφέρεται στο ότι έφτιαξε ή βελτίωσε τα κτίρια των σχολείων, ότι θα κάνει και άλλα, αλλά δεν αναφέρει ένα συγκεκριμένο αριθμό. Το ζήτημα δεν είναι τα μπαλώματα στα σχολεία, σήμερα χρειάζονται σύγχρονα και ασφαλή (Βαρνάβα - Γραμματικό) κτίρια, ελκυστικά στα παιδιά, με χώρους δημιουργικής δωρεάν απασχόλησης την υπόλοιπη μέρα.

Δεν αναφέρεται στο ζήτημα της Παμμακαρίστου όπου ο δήμος έχει ευθύνη για τη χρηματοδότηση των αναγκών του κτιρίου, και όχι μόνο αυτό, χρησιμοποιεί το χώρο για στέγαση νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται τα ήδη ακριβά τιμολόγια της ΔΕΗ κλπ. και ο δήμος να αδιαφορεί.

Αναδημοσιευμένο απόσπασμα από άρθρο στην εφημερίδα της Λαϊκής Συσπείρωσης