Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2023

Η «ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» απαντάει επί της ουσίας των προγραμμάτων των άλλων συνδυασμών…

 

Διαβάσαμε τα προγράμματα του κυρίου Τσίρκα, του κυρίου Παπουτσή και του κυρίου Αχλάδη και μπήκαμε στον πειρασμό να κάνουμε ορισμένες παρατηρήσεις, παίρνοντας υπόψη ότι και οι τρεις υποψήφιοι δήμαρχοι δεν είναι σημερινοί. Είναι χθεσινοί και προχθεσινοί, διοίκησαν είτε πήραν μέρος στις διοικήσεις, άρα είναι συνυπεύθυνοι, ο καθένας με την αναλογία που του πρέπει, για χρόνια άλυτα και συνεχώς οξυμμένα τοπικά λαϊκά προβλήματα. Είναι συνυπεύθυνοι για ό,τι προτείνουν ότι θα κάνουν, έχουν κοινή γραμμή πλεύσης, από τώρα δηλαδή προετοιμάζεται το έδαφος για κοινές αποφάσεις σε βάρος των λαϊκών αναγκών και των δικαιωμάτων.

 

ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΑΧΛΑΔΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ “ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ”

 

Ο κ.Αχλάδης μιλά γενικά και αφηρημένα για την προϋπάρχουσα δράση του και των συνεργατών του, χωρίς να κάνει έστω ένα σύντομο τοπικό απολογισμό. Πολύ περισσότερο που ανήκε στο χώρο μιας πολιτικής - δημοτικής παράταξης που στις σημερινές εκλογές ένα μέρος της πάει με το ψηφοδέλτιο Τσίρκα, ένα άλλο μέρος με τον Παπουτσή και ένα τρίτο μέρος εμφανίζεται ως αυτόνομο. Ακόμα και αν βοηθηθεί κανείς με μεγεθυντικό φακό, δεν θα δει ουσιαστικές διαφορές. Ο κ. Αχλάδης ήταν είναι μέρος μιας παράταξης που ο πολιτικός της φορέας υπήρξε κυβέρνηση και πρόσθεσε νέα προβλήματα, τόσο στο θεσμό της τοπικής διοίκησης, όσο και στα τοπικά προβλήματα της περιοχής μας π.χ. άνοιγμα του ΧΥΤΑ/ΧΥΤΥ Γραμματικού, η αντιμετώπιση της φονικής πυρκαγιάς στο Μάτι κλπ.

Υποκριτικά απέναντι στους δημότες δηλώνει ότι δεν έχει κομματικό χρίσμα, και πώς να έχει αφού το κόμμα που ανήκε ή ανήκει έχει διαμοιραστεί στα τρία. Μπορεί να μην έχει κομματικό χρίσμα, έχει όμως κομματική πολιτική τοποθέτηση, παρελθόν και παρόν. Το θέμα δεν είναι αν έχει κάποιος συνδυασμός επίσημο κομματικό χρίσμα ή όχι, αλλά τι έκανε ως τμήμα της δημοτικής αρχής ή απέναντι της, και τι θα κάνει στην επόμενη τετραετία. Δεν διαφέρει σε τίποτε από τους άλλους δύο συνδυασμούς. Και ο κ. Αχλάδης, όπως και οι κ. Τσίρκας και Παπουτσής, ήταν και είναι απολύτως εξαρτημένοι από την κυβερνητική πολιτική, τις αποφάσεις της ΕΕ, από τα επιχειρηματικά συμφέροντα. Η πείρα εδώ και πολλές τετραετίες, που έχουν αυξηθεί κατακόρυφα οι δήθεν ανεξάρτητοι υποψήφιοι, έχει δείξει ότι η ανεξαρτησία τους είναι ψεύτικη, την άλλη μέρα εντάσσονται στη μια ή την άλλη κομματική σημαία.

Μέσα από το πρόγραμμά του δίνει συγκεκριμένη υπόσχεση και δέσμευση πως όποιο έργο γίνει, θα είναι με την σύμπραξη με τον ιδιωτικό επιχειρηματικό τομέα, άρα θα υποτάσσεται στο κέρδος, που έρχεται σε αντίθεση με τα οφέλη για το λαό, τους δημότες.

Οι τίτλοι των θεματικών υποσχέσεων είναι τόσο γενικοί, που δεν διασφαλίζουν ότι κριτήριο για τα έργα θα είναι οι λαϊκές ανάγκες που διαφέρουν από τις ανάγκες των επιχειρηματιών. Όχι απλά διαφέρουν, είναι απολύτως ανταγωνιστικές μεταξύ τους. Δεν διασφαλίζουν ότι θα υπάρχει θετική διαφορά σε σχέση με τις διοικήσεις που έχουμε γνωρίσει και την τελευταία του κ. Τσίρκα.

Αναφέρεται στην ανάγκη της λαϊκής συμμετοχής. Για εμάς το κύριο είναι η οργάνωση των κατοίκων, είτε με βάση τον τόπο εργασίας και τον κλάδο, είτε με βάση την εκπαίδευση, την υγεία, τα τοπικά ζητήματα, την αυτοτέλεια και την ανεξαρτησία τους από το αντιλαϊκό θεσμικό πλαίσιο της τοπικής και περιφερειακής διοίκησης. Απέναντί της πρέπει να υψώνεται ένα διεκδικητικό, ευρύ τοπικό κίνημα, όπως απέναντι και στην κυβέρνηση, την οποιαδήποτε κυβέρνηση στις συνθήκες του ταξικού, άδικου συστήματος που ζούμε.

Δεν λέει τίποτε συγκεκριμένο για το χώρο του ΧΥΤΑ/ΧΥΤΥ στο Γραμματικό, για το Μάτι, για το νοσοκομείο, για τη ΔΕΗ κλπ.

 

ΔΕΝ ΔΕΣΜΕΥΕΤΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΙΠΟΤΕ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΔΥΟ ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΕΣ

 

Τα συμπεράσματα που βγάλαμε από την ανάγνωση των τριών προγραμμάτων με ελάχιστες διαφοροποιήσεις, είναι τα ίδια που θα βγάζαμε αν διαβάζαμε τα προγράμματα της συντριπτικής πλειοψηφίας των σημερινών δημοτικών και περιφερειακών αρχών όλης της Ελλάδας, που κινούνται με βάση το συντηρητικό και φιλοεπιχειρηματικό θεσμικό πλαίσιο των δήμων και των περιφερειών, καθώς συμφωνούν με:

- Τη μετατροπή των δήμων και Περιφερειών σε μηχανισμούς υλοποίησης της πολιτικής των κυβερνήσεων, σε μηχανισμούς προσέλκυσης και αξιοποίησης κονδυλίων από την ΕΕ και άλλων αναπτυξιακών προγραμμάτων, για την ενίσχυση της κερδοφορίας των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και όχι για έργα και υποδομές αναγκαία για την προστασία της ζωής και της περιουσίας του λαού.

- Τη διαχείριση και αξιοποίηση των απορριμμάτων, των δημόσιων και δημοτικών χώρων και εκτάσεων, δασών και ακτών από επιχειρηματικά συμφέροντα, επιβαρύνοντας το περιβάλλον και ανεβάζοντας το κόστος που το φορτώνουν στην πλάτη του λαού.

- Τη λειτουργία της Τοπικής Διοίκησης ως φοροεισπρακτικού μηχανισμού, τη μη απόδοση της θεσμοθετημένης χρηματοδότησης μέσω των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων, την ανταποδοτικότητα για υπηρεσίες που ήδη έχει φορολογηθεί ο λαός, τη μεταφορά στους δήμους του πιο άδικου φόρου, του ΕΝΦΙΑ, όπως κυβέρνηση και Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας έχουν συμφωνήσει.

- Τη μεταφορά αρμοδιοτήτων στην Τοπική Διοίκηση, για τους τομείς της Παιδείας, της Υγείας και της Πρόνοιας, που έγινε με τη σύμφωνη γνώμη των δημοτικών αρχών που στηρίζονταν και στηρίζονται από ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ, διασπώντας τον ενιαίο χαρακτήρα τους, ενισχύοντας την εμπορευματοποίησή τους και υποβαθμίζοντας κρίσιμες δομές και υπηρεσίες των δήμων.

- Τις ιδιωτικοποιήσεις, τη νέα επίθεση της ΝΔ στα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα με τις συμβάσεις μηδενικού χρόνου, τη δουλειά όταν και όσο θέλει ο εργοδότης, την κατάργηση της σύνταξης των υπερηλίκων μετά τα 67 και την άνοδο στα 74, την εντατικοποίηση της εργασίας, με αποτέλεσμα να πληθαίνουν τα εργατικά ατυχήματα και στους δήμους. Την τελευταία 20ετία 2.000 εργαζόμενοι στην Τοπική Διοίκηση έχουν πεθάνει εν ώρα δουλειάς!

 

ΞΕΚΑΘΑΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΖΉΤΗΜΑ ΠΟΥ ΕΜΕΙΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ  ΚΡΑΤΙΚΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

 

Για την μεγάλη πλειοψηφία των ζητημάτων, που με γενικολογία και φραστικές περικοκλάδες αναφέρεται στα προγράμματα, η σωστή θέση είναι ότι χρειάζεται αντιλαϊκή ληστρική φορολογική πολιτική από τα λεφτά των δημοτών. Άρα, αυτοί που ειρωνεύονται αυτή τη θέση με τον όρο «κρατισμός» το κάνουν συνειδητά, ώστε ο όγκος των χρημάτων να διατίθεται για τους μεγάλους επιχειρηματίες. Η ευθύνη του κράτους δεν περιορίζεται στη χρηματοδότηση, αλλά και στην χάραξη των γενικών έργων με χωροταξική κατανομή και χρηματοδοτική στήριξη των δήμων, για το περιεχόμενο της κεντρικής πολιτικής.